BEELDEND KUNSTENAAR

spread wien

Wien de Graaf

schilderen en het maken van objecten in diverse materialen

wiendegraaf@gmail.com

www.wienkunst.nl

www.wienkunst.blogspot.com

Wien de Graaf is beeldend kunstenaar. Na de academie voor beeldende kunsten in Rotterdam, waar zij mode studeerde heeft zij zich ontwikkeld tot een veelzijdig kunstenaar. Schilderen en tekenen werden voor haar steeds belangrijker. 25 jaar lang werkte zij vanuit haar eigen atelier in Oosterhout.

Veel werkt zij via opdrachten voor bedrijven en particulieren, maar de laatste tijd is meer tijd en ruimte voor vrij werk. Schilderen is daarin de hoofddiscipline, maar uitstapjes naar andere materialen zoals porselein, composiet, zilverdraad en textiel [het bloed kruip waar het niet kan gaan!], maken dat het werk interessant en uitdagend blijft. Uit deze experimenten komt vernieuwend werk naar voren. Het werk op zich kenmerkt zich door rust en eenvoud in onderwerp en kleur, waarbij mens en natuur een grote inspiratiebron is.

Stichting Bock is nu haar nieuwe thuisbasis van waaruit zij meer de symbiose zoekt en vindt met andere kunstenaars binnen BOCK en daarbuiten.

Uitspraak van Wien*; ‘Kunst is een gedicht in beelden….’

Reacties zijn gesloten.